‘Een stukje van mijn hart is altijd bij de Buurtboer blijven liggen’
Vandaag is het Nationale Secretaresse Dag! Een dag om toekomstgerichte ondersteuners, assistenten en officemanagers in het zonnetje te zetten. James Bond had zijn Miss Moneypenny, de Ghostbusters hadden Melnitz, en wij hebben Naomi Lopulalan, Virtual Assistant in hart en nieren. In deze blog vertelt Naomi over haar vak als assistant.
Dromen achterna
Ik ben begonnen met een opleiding als directiesecretaresse/managementassistent, gevolgd door een hbo-opleiding in media- en entertainmentmanagement. Een logische vervolgstap was een carrière in de tv-wereld. Maar na een paar jaar kwam ik erachter dat een rol als ondersteuner me toch het beste ligt. In eerste instantie heb ik toen de overstap gemaakt naar een Virtual-Assistant-bureau. Daar zat ik op kantoor met andere VA’s, en werkten we voor verschillende ondernemers. Dat was hartstikke leuk, maar op een gegeven moment besloten mijn vriend en ik onze dromen achterna te gaan en in het buitenland te gaan wonen en werken. In Ibiza startte ik mijn business als Virtual Assistant. Maar ook Kaapstad is mijn kantoor geweest, gevolgd door Sicilië en Portugal.
Hart bij de Buurtboer
Toen ik zwanger raakte, zijn we teruggegaan naar Nederland. Al snel werd ik gebeld door de Buurtboer. Ik had al eerder voor ze gewerkt, en ik had veel van de processen zelf opgezet. Toen hun vaste officemanager vertrok, vroegen ze mij om voor twee dagen in de week deze functie weer op me te nemen. Die kans heb ik met beide handen aangegrepen, want een stukje van mijn hart is altijd bij de Buurtboer blijven liggen. Bovendien kon ik die twee dagen per week mooi combineren met mijn werk voor andere opdrachtgevers en het zorgen voor mijn kindje. Ik hou ervan voor meerdere opdrachtgevers in verschillende branches te werken, dat maakt mijn werk niet alleen heel afwisselend, ik leer ook steeds weer nieuwe dingen.
Oude rot
De Buurtboer is een heel fijn en open bedrijf. Ik heb ook veel bewondering voor hoe Nikki en Caro de business runnen. Toen de coronapandemie uitbrak en hun business ineens op z’n gat lag, zaten ze niet met de handen in het haar, maar bedachten ze van alles om hun bedrijf er weer bovenop te helpen. Ik hou van die mentaliteit en ook daar steek ik zelf weer heel wat van op. Inmiddels is er een heel nieuw team en ben ik de oude rot. Caro, Nikki en Stijn kunnen voor veel HR- en administratieve processen op mij terugvallen en ik merk dat dat erg gewaardeerd wordt.
Nieuwe energie
Natuurlijk is het jammer dat het oude team weg is, maar nieuwe mensen geven ook weer frisse energie. We zijn nu weer een beetje de start-up die we ook waren toen ik hier de eerste keer kwam werken, dat heeft zeker ook z’n charme. En ons product vind ik heel mooi: lekkere bedrijfslunches met producten van lokale, ambachtelijke en biologische producenten waarbij zo min mogelijk wordt verspild. Ik werk – zoals half Nederland – veel vanuit huis, maar een keer in de week ben ik op kantoor. Het is niet alleen fijn af en toe weer even wat collega’s te zien, er moet ook iemand zorgen dat de boel op kantoor een beetje gezellig blijft. Als er mensen op kantoor komen, moet het natuurlijk wel een fijne plek zijn.
BENIEUWD?
Wil je je werknemers verwennen met een gezonde bedrijfs- of thuislunch? Liever 1-persoons lunchtasjes met lokale, duurzame en ambachtelijke producten? Bekijk de mogelijkheden hier.