Eindelijk mooi weer! Dit zijn de lunchtrends van deze zomer
We mogen eindelijk weer een terrasje pakken. Nu de zon zich ook weer laat zien, ziet de wereld er ineens heel anders uit. Genieten van een lekkere lunch, een lekker ijsje, van elkaars gezelschap, wat is er nou leuker? Dit zijn de vijf lunch trends voor deze zomer.
1 Lunchen is het nieuwe dineren
Nederlanders staan niet direct bekend om hun lunchcultuur, maar als het ligt aan horeca-trendwatcher Gijsbregt Brouwer gaat dat totaal veranderen deze zomer. Hij vindt het tijd voor een cultuuromslag, laat hij weten in NRC. In de landen om ons heen is de warme lunch nog steeds de standaard, laten we die traditie ook in Nederland weer in ere herstellen. En als we dat dan ook nog eens buiten de deur doen, steunen we bovendien de horeca. Maar er is natuurlijk ook niets mis met een heerlijke thuislunch, op onze inmiddels ingeburgerde thuiswerkdagen.
2 De picknick is here to stay
We mogen inmiddels de terrassen weer op, maar picknicken blijft hot deze zomer. In het park, op het strand, in je eigen tuin of desnoods – bij slecht weer – in je eigen huiskamer. Vul een mand met lekker vers stokbrood, een paar lekkere verse spreads, een stuk fruit, een heerlijk sapje en een flesje wijn. Kleedje erbij en klaar ben je!
3 Zoete aardappels als ijsje
Helemaal cool in Taiwan: het ijsje van zoete aardappels. Ter plekke zijn deze ijsjes op elke straathoek te koop, maar de zoete lekkernij kun je ook zelf maken. Bak zoete aardappels tot ze zacht zijn, karamelliseren en lekker plakkerig worden. Daardoor komt er een soort natuurlijke karamel uit. Invriezen en genieten maar.
4 Hybride etenswaren
Het tompouce-bier van Hema zal niemand ontgaan zijn. Wat eerst werd aangezien als een 1 aprilgrap, bleek een serieus product. Crossover-producten, de trend om populaire fooditems te kruisen, is al een aantal jaar gaande: de bogel – aka de bagnut, een kruising tussen de bagel en de donut –, de traco – croissants gevuld als taco’s – en pindakaaswhisky. Wij zijn nog niet overtuigd fan, hoewel het Sushi-ijs van Oyya in Brugge er wel heel aanlokkelijk uitziet!
5 De Eco-score
Met de Eco-score kun je zien wat de impact van een product op het milieu is. De Eco-score is een Frans initiatief, lezen we op de site van het Vlaams infocentrum land- en tuinbouw. De score is opgebouwd uit twee componenten: enerzijds de resultaten van de levenscyclusanalyse van een product (van boer tot bord) en anderzijds de toevoeging van extra indicatoren volgens een bonus-malussysteem. Het gaat dus niet alleen over de CO2-uitstoot, maar het neemt ook plus- en minpunten mee in de berekening van de score, zoals transport, recycleerbaarheid en certificatie. Wij houden van eerlijke producten en zien dan ook een rooskleurige toekomst voor de eco-score tegemoet.
MEER WETEN?
Gun je je medewerkers ook een corona-proof lunch op kantoor? Meld je aan of neem eerst vrijblijvend contact op om eens over jouw wensen te praten. We denken graag met je mee! Wil je meer weten over onze leveranciers en ons assortiment? Kijk dan op deze pagina.